Omnisportvereniging Hirundo Lage Zwaluwe

Welkom

Welkom op de site van Afd.

Hirundo 1 wederom kampioen!!!!

alleen deze keer zeer verrassend

Nadat het eerste team van Hirundo vorig jaar kampioen werd en als kers op de taart ook nog Brabants kampioen, zag het er dit jaar heel anders uit, Dinteloord was dit jaar de kandidaat om kampioen te worden met nog twee wedstrijden te spelen hadden de Dinteloorders maar 7 punten uit twee wedstrijden nodig om het kampioenschap binnen te halen. Geen enkel probleem zou je denken, de voorlaatste wedstrijd werd met 4-4 gelijk gespeeld. Nog 3 punten waren nodig om voor het kampioenschap, alleen moesten ze wel tegen Olympus die drie punten halen. Arno en Sonja waren gaan kijken bij deze laatste wedstrijd, in de hoop natuurlijk dat ze nog een steekje zouden laten vallen en zo geschiede. Olympus versloeg Dinteloord met 2-6, daardoor werd Hirundo 1 alsnog kampioen.

Wij feliciteren Sonja, Laura, Arno, Peter en Bart met het behalen van het kampioenschap. op naar de volgende....

Hirundo 1 ook Kampioen van Brabant!!!

Geschiedenis is geschreven want nadat Hirundo 1 al kampioen was geworden in hun poule, vijfde klasse afd. 1. werd er afgelopen zondag 15 maart gestreden voor het Brabants kampioenschap in Tilburg.

Hirundo 1 bestaande uit Sonja, Laura, Arno, Peter en de op dit moment geblesseerde Bart mocht aantreden tegen de kampioen uit afd. 2 van de vijfde klasse BC Eersel 2

Omdat het ging om het kampioenschap van Brabant waren de supporters met grote getalen aanwezig de “vier supporters” van Hirundo lieten regelmatig van zich horen. Gehuld in de clubkleuren en met grote spandoeken zaten zij op de tribune van het Kwadraat in Tilburg, …..dus.

Als eerste werden de dames- en herendubbel gespeeld en gelijk werd de toon gezet Hirundo liet geen spaan heel van hun tegenstander en er werd dan ook vrij gemakkelijk gewonnen. De enkels starten niet zo gemakkelijk voor Sonja, Peter en Laura wisten Sonja en Peter na een moeilijke eerste set toch in twee sets te winnen, kon Laura geen grip krijgen op haar dame en verloor haar enkel, Arno daar in tegen had geen moeite met zijn tegenstander en won vrij gemakkelijk, tussenstand op dit moment 5-1 dus de winst was al binnen. Een formaliteit waren de mixen ook die werden knap gewonnen, eindstand 7-1

Dus met recht kunnen we Hirundo 1 KAMPIOEN VAN BRABANT noemen.

Na een officiële prijsuitreiking van de Nederlandse Badminton Bond en het uitreiken van de medailles, oorkondes en de beker, mogen Sonja, Laura, Arno, Peter en Bart zich kampioen van Brabant noemen.

Namens iedereen van de Badminton, gefeliciteerd….

Hirundo 1 Kampioen!!!!

Voor het tweede jaar op rij hebben we bij Hirundo afd. Badminton weer een kampioensteam

Afgelopen zondag was het zover, waren het vorig jaar de meisjes die kampioen werden, kon nu ons eerste team met die eer gaan strijken. Maar dan moest er eerst nog de laatste wedstrijd gewonnen worden van de nummer twee SV Olympus 1.

Na een goed seizoen gespeeld te hebben 1 wedstrijd gelijk (tegen dat zelfde Olympus) en niets verloren kwam het er nu op aan.

Hirundo 1 had een kleine voorsprong in de stand en konden zich permitteren om met 3-5 te verliezen met die stand werden ze alsnog kampioen maar met die insteek gingen ze niet de baan op, ze waren hier om te winnen. De eerste wedstrijd tegen Olympus was, zoals eerder gezegd, een gelijk spel dus het kon alle kanten opgaan. Begonnen werd er met de dubbels de heren wisten vrij gemakkelijk te winnen maar de dames hadden meer moeite zij verloren hun partij 1-1. Op naar de enkels. Bart wist zijn enkel in een pittige wedstrijd knap in twee sets te winnen. Sonja had weinig kans tegen haar dame en verloor haar partij 2-2. Laura wist ook haar wedstrijd niet in winst om te zetten 2-3. Peter won de eerste set van zijn enkel vrij makkelijk alleen had een verlenging nodig in de tweede set maar wist wel te winnen. 3-3 dat was genoeg voor SV Hirundo 1 om kampioen te worden van seizoen 2014-2015 de rest van de wedstrijden was alleen nog maar voor de papieren maar ook die twee werden knap gewonnen eindstand 5-3. Wij feliciteren Arno van Dreumel, Peter de Rond, Bart Stevens, Sonja Boersma en Laura Goossens met het behalen van dit kampioenschap. Omdat dit de laatste thuiswedstrijd was en het bij Hirundo traditie is om die laatste wedstrijd feestelijk af te sluiten met een hapje en een drankje, was het nog lang gezellig in de kantine van de sporthal.

Wij SV Hirundo afd. Badminton hebben, vinden we zelf natuurlijk, de leukste en gezelligste vereniging van het dorp. Elke vrijdagavond wordt er in sporthal Rietgors met veel plezier en inzet een shuttle geslagen. De competitieteams trainen van half 8 tot half 9, na half 9 is het vrij spelen voor iedereen.

Keertje Proberen

We zoeken nog steeds fanatieke, sportieve personen, die samen met ons op vrijdag avond vanaf 19.30 uur gezellig te Badmintonnen. Ervaring is geen pre inzet en doorzettingsvermogen wel. Voor eventueel een badmintonracket word gezorgd, de shuttles worden beschikbaar gesteld door de afdeling.

Onze opzet is, om zoveel mogelijk sporters enthousiast te krijgen voor de mooie sport Badminton. En tevens ervoor te zorgen dat de vrijdagavond weer een gezellige drukke badmintonavond gaat worden. Door het kleine groepje wat er nu samen sport word wel wat uitdaging gevraagd.

Denk jij Badminton is misschien wel wat voor mij, maar is het ook een leuke sport om te doen?  Kom dan, samen met ons, op vrijdagavond in de sportzaal Rietgors aan de Weth. Dubbelmanstraat  (ingang aan de Ganshoeksingel) gezellig Badmintonnen.

Om een ieder de mogelijkheid te geven de sport te ontdekken, bieden wij de aan om één maand  gratis!! te komen

sporten. Trek je sportschoenen aan en kom het een keer proberen.

Tot ziens in de sportzaal in Lage Zwaluwe.

Jij komt toch ook!!

SV Hirundo afd. Badminton.