SV Hirundo 50 jaar 1972-2022 13+ feestdag

Zaterdagavond 25 juni hadden de leden van 13 jaar en ouder de eer om met een sportieve zeskamp en aansluitend een gezellige feestavond de jubileumfeestweek af te sluiten. In sporthal de Rietgors streden zes teams tegen elkaar op de verschillende zeskamponderdelen.

“Het draaide daarbij niet zozeer om de winst, maar vooral om gezelligheid, lol en hilariteit"

De teams streden tegen elkaar op verschillende spelonderdelen. Daarbij draaide het afwisselend om kracht, snelheid en behendigheid. De deelnemers leefden zich helemaal uit met ‘het reuze vier-op-een-rij’, ringwerpen en zweefbal. Het broeklopen over de opblaastumblingbaan zorgde alom voor hilariteit. Ook de Rodeostier leverde menig verhit gezicht op. De leden van het ene team trokken zo hard mogelijk aan de touwen die aan het beest vastzaten om te proberen degene die op de stier zat, iemand van een ander team, eraf te laten vallen. En dat bleek nog niet zo gemakkelijk te zijn. Sommigen hielden het behoorlijk lang vol op de wilde stier. Bij ‘het rode draadspel’ waarbij het principe van ‘de vloer is lava’ werd gehanteerd, draaide het zowel om behendigheid, kracht als snelheid. Met attributen in hun hand, moesten twee teams de gymzaal oversteken terwijl ze allerlei obstakels onderweg tegenkwamen. Het team met de snelste tijd had gewonnen. De hele avond moedigden de teamleden elkaar aan. Aan de stralende gezichten was te zien dat de zeskamp een succes was.

Gezellige feestavond

Bij een onderlinge strijd horen ook prijzen, zo ook bij deze zeskamp. We hebben daarbij gekozen voor ludieke prijzen die ook meteen sfeerverhogend werken voor de feestavond die op de zeskamp volgde. Elk team won namelijk een prijs! Zo kreeg het ene team een toast met brie of mini-worstjes en het andere team kreeg nacho-chips. Aansluitend vond een gezellige feestavond plaats met muziek en een loungebar.

Jubileumfeestactiviteiten

Sportvereniging Hirundo (judo, gymnastiek, badminton, volleybal en tafeltennis) had een week eerder op zaterdag al een feestdag voor de jeugd georganiseerd. In de week tussen de twee feestdagen organiseerde elke discipline nog een speciale jublieumclinic. Dat varieerde van een ouder-kind-toernooi, tot een reünie, tot een jublieumvoorstelling met als titel: De Ruimte

Met dank aan alle vrijwilligers die zich hebben ingezet (van voorbereiding tm opruimen) om van deze dag een spetterende dag te maken!

SV Hirundo 50 jaar 1972-2022 jeugdfeestdag

Op zaterdag 18 juni hebben we de sporthal omgebouwd tot een waar springkussenspeelparadijs. Een jeugdfeestdag die we hebben georganiseerd voor onze leden tm12 jaar. Ook mochten de leden een introducee meenemen. Ondanks de hitte, het was die dag 31graden!, hebben meer dan zestig kinderen zich ruim 3uur lang zíchtbaar vermaakt. Met een spelkaart konden de kinderen de 11 opblaasspeeltoestellen langs en daarmee kruisjes verdienen. De stier werd bereden, de ballen werden in de lucht gehouden en piraten afgeschoten. Ook werd er gedart, met ballen en ringen gegooid, geklommen, gerend en gesprongen!

Niet alleen de kinderen hebben zich zichtbaar vermaakt, ook voor de vrijwilligers was het goed vertoeven.

Uiteraard voorzien van voldoende te drinken&snacken. Een verkoelende pauze met een ijsje en wat snoepgoed hielp ze de middag door.

Aan het einde van de middag werd het spektakel afgesloten met frietjes en snacks. En zo kunnen we allemaal terugkijken op een geslaagd feestje!

Met dank aan alle vrijwilligers die zich hebben ingezet (van voorbereiding tm opruimen) om van deze geweldige een spetterende dag te maken!

En dank aan onze sponsors van de dag:

De Jumbo voor het verzorgen van de nodige hydratatie in de vorm van ranja, komkommer, tomaatjes en ijs

Eke van der Zee van ezphotography  voor het verzorgen van de fotoreportage