Omnisportvereniging Hirundo Lage Zwaluwe

NIEUWS

SV Hirundo 50 jaar 1972-2022 - Jubileum show

'De Ruimte'

Klik hier voor de foto's!

Trotse jongens, meiden en juffen op de springwedstrijden in Dongen.
Zaterdag 8 februari 2020 zijn we met 3 teams (in verschillende leeftijdscategorien) afgereisd naar Sporthal de Salamander in Dongen.

Een stukje van het team benjamins:
Om kwart over negen waren wij present in Dongen. En stiekem vonden we het nog erg lang wachten tot het 10 voor 10 was en wij ons eerste onderdeel mochten springen. Ons team bestaat uit: Femke, Valerie, Skye, Suze, Julian en Nora. Wij vonden het 'leuk' spannend om mee te mogen doen. Stiekem hoopten we dat we een prijs mee naar huis mochten nemen, maar dan moesten we wel laten zien wat we konden vertelde de juf. De onderdelen met de kast gingen goed. De juffen waren tevreden. Bij de trampoline waren enkele kleine vallen, maar verder ook erg netjes geturnd. De langemat vinden wij nog wat lastiger, maar op de achteruitrollen na, ging het best aardig. Toen kwam de prijsuitreiking; we waren DRIE keer EERST! Dit hadden de juffen niet bedacht. Wij waren allemaal heel blij!

Ook het jeugdteam en het junioren team hebben erg goed hun best gedaan. Ze hebben mooie sprongen laten zien. Helaas zat het er deze keer niet in voor het jeugdteam om een prijsje in de wacht te slepen. Het junioren team heeft ook een prijs mee naar huis mogen nemen.

We bedanken juf Caroline en Nel Groeneveld voor hun inzet en gaan weer volop trainen voor de volgende wedstrijden.

Sint en Piet op bezoek bij Hirundo

In Sporthal de Rietgors in Lage Zwaluwe werd op woensdag 4 december het Sinterklaasfeest gevierd met alle jeugdige sporters van gymnastiekvereniging Hirundo.

‘s Middags was er een Pietengymprogramma voor de jongste kinderen. Er werd gedanst, geklommen, gegleden, gebalanceerd en gesprongen. Ook konden de kinderen schommelen op het grote schommelschip. Alle jongens en meisjes waren hard aan het werk en deden erg hun best. Sinterklaas kwam natuurlijk ook op bezoek samen met zijn Pieten. Piet mocht natuurlijk meedoen en en Sinterklaas bekeek hoe enthousiast de kinderen aan het sporten waren. Alle kinderen zongen voor Sinterklaas. Na het sporten kwamen de Pieten met de zakken en na het samen aftellen maakten de kinderen de pakjes open.

In de avond werden de Sinterklaasgames voor de oudere kinderen  gehouden. Er werden torens gebouwd, puzzels gemaakt, geschommeld en er was een obstakel-run. Na veel rennen en springen, klimmen en klauteren was ook deze groep klaar met sporten. Tot slot was er voor de junioren/senioren een korte afterparty, waar twee teams het fanatiek tegen elkaar opnamen.

Met de inzet van ouders, (hulp)leiding en bestuur is het weer met succes gelukt om deze jaarlijkse Pietengym te organiseren. De kinderen hebben er van genoten!

Bondscontributie 2020

Ook in 2020 moet er bondscontributie betaald worden. Dit wordt door de afdeling gymnastiek elk kwartaal (dus 4x per jaar) gelijk met de 'gewone' contributie ge-ind. De bondscontributie moet betaald worden aan de KNGU.

Voor 2020 gelden de volgende bedragen:

onder de 16 jaar: 5,35 per kwartaal

boven de 16 jaar: 6,55 per kwartaal

Mocht u vragen hierover hebben, kunt u contact opnemen met Karin Heijkoop (hirundogymleden@live.nl)

WIE KOMT ER BIJ ?

Wij sporten elke dinsdag avond van 20.15-21.15 uur. Wij? Dat zijn de dames en heren van de sportfit groep. Wij doen niet iets heel hips, niets iets spectaculairs, niet iets met buitengewone prestaties. Maar wij doen wel wat heel Nederland zou moeten doen. Wij doen elke week spierkracht versterkende oefeningen, wij doen aan conditie training en wij brengen de spieren in ons gehele lijf elke week in beweging. Zo blijven wij van de sport fitgroep sportief en fit.

Hoe we dat doen: nou gewoon bewegen, met elkaar, ontspannen en iedereen op eigen niveau. We doen conditietraining, buikspieren, beenspieren, algehele motoriek. We rennen, springen en huppelen, hinkelen enz. enz. Soms werken we met ballen, dan weer met stokken of bijvoorbeeld touwtjes. Alles wat je thuis alleen niet zo gauw doet. En daarna doen we een spel, bijvoorbeeld basketbal, hockey, blokjesvoetbal of volleybal. Of we gaan badmintonnen, of…. Er is zoveel mogelijk en dat doen we dan ook. Geen les hetzelfde.

Wij zouden het leuk vinden als JIJ bij ons komt sporten. Kom eens kennis maken. Wij zijn er elke week! Tot gauw, ** Team Sportfit **.